Steeds meer bedrijven zien het belang in van een CRM-systeem. Dit komt met name doordat CRM-systemen steeds uitgebreider worden waardoor je er als medewerker erg veel profijt van kan hebben. Waar voorheen een CRM niet meer was dan een online database waarin je contactgegevens, gespreksverslagen en taken in kon aanmaken, is er tegenwoordig veel meer mogelijk. Enkele functies die tegenwoordig haast in ieder standaard CRM zitten zijn:

Wij werken met het Hubspot CRM (Gratis versie) en daar zijn wij heel enthousiast over. De mogelijkheden zijn enorm en je betaalt er iedere maand helemaal niets voor.
Maar is dit CRM ook voor jullie geschikt? Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Hoe zorg je er voor dat je een CRM selecteert dat echt een meerwaarde gaat zijn voor je bedrijf?

Als je onderstaande zes stappen volgt, kom je tot de beste selectie.

  1. Stel een projectgroep samen
  2. Opstellen van de wensen en behoeften
  3. Afbakening CRM-systeem t.o.v. het ERP-systeem
  4. Stel een shortlist op
  5. Offertes en demo’s opvragen
  6. Maak je definitieve keuze

Lees hier uitgebreid wat je bij iedere stap minimaal moet doen.

Heb je toch hulp nodig bij het selecteren van een CRM-systeem?