Tip-in september: Waarom je een relatiegeschenk niet alleen in december geeft!

Heb jij er al eens over nagedacht om na iedere kennismaking met een toekomstige klant een cadeautje achter te laten?

Iedereen vindt het leuk om een cadeau te krijgen. Waarom zou je deze niet vaker uitdelen? Een cadeau hoeft natuurlijk niet altijd een fysiek cadeau te zijn. Een leuke gadget of een flesje wijn. Nee, denk vooral aan een cadeau met echte business waarde: uitnodigen voor een lezing, delen van een blog of uitlenen van een boek. Dit gebaar maakt het verschil en hiermee laat je direct zien dat je graag helpt en kennis deelt.

Hoe werkt dit in de praktijk? Stel je deelt met iemand een stappenplan als hulpmiddel. Je hebt een paar weken later de mogelijkheid om te vragen of het gewenste resultaat al is bereikt. In dit voorbeeld creëer je een natuurlijk volgend contactmoment en zo blijf je in gesprek met jou toekomstige klant.

Met onderstaande vijf tips help ik je graag het verschil maken (oftewel: mijn cadeautje aan jou deze maand):

Als je rekening houdt met bovenstaande aandachtspunten dan ga je op de lange termijn succesvol zijn. Toekomstige klanten komen bij je terug, omdat jij ze in het verleden iets hebt gegeven en op weg hebt geholpen. Ze gaan jou zien als sparringspartner en niet als een verkoper die ze iets door de strot probeert te duwen!

Mocht je meer tips willen ontvangen hoe je in beeld kan komen en blijven, dan help ik je graag! Via onderstaand formulier kan je jezelf inschrijven voor mijn maandelijkse Tip-in van de maand. Ik zal je dan iedere maand een Tip delen, waarmee jij het verschil maakt!

Wil je een keer met mij sparren over een bepaalde Marketing- of Sales-uitdaging, plan dan via mijn meetinglink geschikt moment waarop ik je kan bellen!