’Zonder voorzetten kan zelfs een goede spits niet scoren’

En op het moment dat het dan slecht gaat met het team wordt er vaak als eerste naar de ‘niet’ scorende spits gekeken. Voor je het weet is hij afgeschreven, beland op de bank. Wordt ongelukkig en vertrekt. Een dure investering, zonder resultaat. Had je dit kunnen voorkomen? Was deze spits wel zo slecht? Of waren er andere redenen dat deze spits niet in zijn kracht kwam.

Een goede spits in je team hebben is altijd prettig. Iemand die week in- week uit de belangrijke doelpunten maakt. Niet voor niets worden in de sportwereld steeds hogere bedragen betaald voor een ‘goede spits’. Maar wat maakt nou een goede spits? Is dat zijn neusje voor de goal en dat hij altijd op de juiste plaats staat? Of heeft het niet meer te maken met de spelers om hem heen. Zonder goede voorzetten is het lastig scoren, toch?

Marketing zonder Sales is als een eftal zonder middenveld!

Bovenstaande situatie is ook veel voorkomend in het zakelijke leven. De spits kan je vergelijken met sales en de middenvelders met de marketing.

Waarom zou je als bedrijf investeren in je aanval als je niets eens een middenveld hebt ingericht die voor de voorzetten moet zorgen? Marketing zonder Sales is als een elftal zonder middenveld.

Kijk nou eens naar je eigen organisatie en stel jezelf de volgende vragen:

‘Zonder voorzetten kan zelfs een goede spits niet scoren’. Anders gezegd. Sales zonder online marketing heeft geen kans van slagen (meer hierover: in de blog). Zie marketing en sales dus als één team en benoem het ook zo. Marketing & Sales alignment (Smarketing) is cruciaal om de wedstrijd te kunnen winnen.

Fijne wedstrijd!