Mocht je opzoek zijn naar een eenvoudig CRM met enorm veel mogelijkheden, neem dan ook zeker het gratis Hubspot CRM mee in je vergelijk. Dit CRM heeft enorm veel mogelijkheden en is ook nog eens erg vernieuwend. Wat dit CRM zo uniek maakt lees je hieronder.
Het is gratis
Als startende ondernemers/zzp-er is iedere euro die je uitgeeft er één. Vandaar dat Hubspot extra aantrekkelijk is, omdat het gratis in gebruik is. Hierdoor houdt je geld over voor andere investeringen (bijvoorbeeld voor SEO/SEA).
Hubspot een laagdrempelig CRM op mee te starten. Tevens is de aanmelding binnen een paar minuten compleet en stap-voor-stap wordt je door de ‘set-up’ begeleidt.
Uiteraard zitten er aan de gratis versie bepaalde restricties, maar die zijn eenvoudig voor lief te nemen en mocht je echt meer willen dan vallen de kosten voor een uitbreiding mee (€46 per maand).
Eenvoudig in gebruik
Hubspot is erg eenvoudig in gebruik en dat kan je niet van ieder CRM zeggen. Uiteindelijk moet een CRM voor jou werken en niet tegen je. Dit CRM werkt voor je. Neem bijvoorbeeld de eenvoudige koppeling tussen Hubspot CRM en je email (Google of Outlook). Dit zorgt ervoor dat alle communicatie eenvoudig terug te vinden is en verder is het zeer eenvoudig om contacten te importeren of te exporteren. Mocht je uiteindelijk toch overstappen naar een ander CRM (wat ik mij niet kan voorstellen), dan heb je alle data in drie klikken geëxporteerd.
Zeer uitgebreid
De functionaliteiten die je in het gratis Hubspot CRM kan gebruiken zijn zeer uitgebreid. Dit is uiteraard bewust gedaan om je sneller te verleiden tot een betaald pakket, maar voor beginnende ondernemers, met een beperkt budget, is dit CRM erg aantrekkelijk. Zo krijg je bijvoorbeeld een gratis meetinglink tot je beschikking en kan je tevens gebruik maken van de gratis chattool. Meer hierover lees je hier.
Resultaat gericht werken
Stuur je een e-mail naar iemand dan krijg je een melding wanneer iemand deze email heeft geopend (200 gratis meldingen per maand). Ook zie je hoe vaak iemand op een bepaalde link heeft geklikt in je email. Stel dat je bijvoorbeeld een email met daarin een offerte verstuurt, dan kan je dus direct zien of en hoe vaak deze offerte is bekeken. Verstuur je de offerte vanuit de ‘documents module’ dan krijg je ook te zien welke pagina’s het meeste en langst zijn bekeken. Handig toch? Meer hierover lees je hier.
Pijplijn behouden
In het gratis Hubspot CRM kan je uiteraard ook een Pipelijn/salesboard bijhouden. Je maakt eenvoudig verkoopkansen aan en je stelt zelf de verschillende fases in. Zo heb je continu inzicht in je leads en lopende verkoopkansen. Stel eenvoudig reminders in, zodat je altijd een adequate opvolging hebt.
En er is nog zoveel meer mogelijk met Hubspot!
Hierboven heb ik de belangrijkste plus-punten beschreven. Meer over Hubspot vind je uiteraard op hun website, maar bekijk ook vooral deze uitgebreide pagina met alle gratis mogelijkheden eens. Succes!