Hoe zorg je ervoor dat het aantal volgers van LinkedIn bedrijfspagina groeit? Deze vraag hoor ik vaak. Zelf heb ik ook ervaren dat het lastig is om meer volgers voor mijn LinkedIn bedrijfspagina te krijgen, maar het is wel degelijk mogelijk om het aantal volgers te laten groeien. Tegenwoordig heeft LinkedIn een nieuwe optie en hiermee kan je pro-actief je connecties benaderen met de vraag of ze je pagina willen volgen. Ik zal eerst laten zien hoe dit moet. Daarna zal ik je mijn mening delen over Linkedin bedrijfspagina’s.
Optie 1
Connecties uitnodigen om je LinkedIn pagina te volgen
Het is sinds kort mogelijk om je huidige LinkedIn connecties uit te nodigen om je bedrijfspagina te gaan volgen. De eerste weken werd dit zeer intensief gebruikt en werd het door vele als irritant ervaren. Nu de nieuwigheid er af is, geeft het je de mogelijkheid om het aantal volgers te laten groeien.
Volg onderstaande stappen en nodig direct je connecties uit. Let op: je kunt maximaal 25 connecties per dag uitnodigen. Je zult er dus een paar dagen zoet mee zijn. Uiteraard is het belangrijk dat je eerst de connecties uitnodigt die de grootste kans hebben om in de toekomst klant te worden. Wij noemen dit je Ideale klant en de ideale contactpersoon.
Stap 1: Open je LinkedIn bedrijfspagina en klik op ‘Tools voor beheerders’ (zie onderstaand screenshot)
Stap 2: Daarna krijg je een pop-up waar je de connecties kunt kiezen die je wilt uitnodigen om je bedrijfspagina te volgen!
Optie 2
Tag je bedrijf in je eigen LinkedIn berichten
Op het moment dat je vanuit je persoonlijke LinkedIn omgeving een bericht plaatst en je eigen bedrijf in dit bericht tagt, dan is de kans aanwezig dat mensen doorklikken. Op je bedrijfspagina komen en deze gaan volgen.
Optie 3
Voeg in je email handtekening een link naar je bedrijfspagina toe
Dagelijks verstuur je tientallen e-mailtjes. Een goede mogelijkheid om je LinkedIn bedrijfspagina onder de aandacht te brengen bij je prospects/leveranciers en uiteraard klanten.
Optie 4
Laat je bedrijfspagina voor wat het is en focus op je eigen LinkedIn netwerk
Dit klinkt waarschijnlijk als een slechte en zinloze optie, maar voor sommige ondernemers zou het goed zijn om zich alleen op je eigen netwerk te richten.
Stel je bent ZZP-er en je hebt geen ambitie om ooit te groeien, waarom zou je dan twee netwerken proberen om te bouwen? Mijn inziens kan je dan beter je tijd richten op je eigen LinkedIn netwerk en dat zo goed mogelijk uitbreiden en onderhouden!
Mijn mening over de LinkedIn bedrijfspagina
Bij optie 4 geef ik al aan dat het voor sommige ondernemers zinloos is om een LinkedIn bedrijfspagina te onderhouden. Mijn inziens vinden mensen het een stuk leuker om een ander mens te volgen dan een bedrijf. Of het moet zo’n leuk bedrijf zijn dat je fan bent van dit bedrijf (Coolblue). Vandaar dat mijn mening als volgt is:
Heb je groeiambities als ondernemer of heb je al personeel in dienst, zorg dan voor een goede LinkedIn bedrijfspagina. Dit geeft je medewerkers de mogelijkheid om aan te geven dat ze bij je bedrijf werken. Je kunt eenvoudiger vacatures plaatsen en je hebt een extra platform om berichten met je volgers te delen. Uiteindelijk heb jij, als ondernemers, waarschijnlijk een groter netwerk dan dat je bedrijfspagina heeft (zeker op het begin). Vandaar dat het goed is om in eerste instantie de focus op je eigen LinkedIn netwerk/profiel te hebben. In de tussentijd ga je stapje voor stapje aan je bedrijfsnetwerk werken. Zodoende zul je na een aantal jaar een relevant en goed zakelijk netwerk opgebouwd hebben op je LinkedIn bedrijfspagina en heeft het zin om daar ook meer content te delen die relevant is voor de volgers van je bedrijf.
Bekijk ook eens:
Lees hier meer over de mogelijkheden van LinkedIn