4,7 miljoen mensen in Nederland hebben een Linkedin-profiel. Grote kans dus dat de prospects uit jouw CRM systeem ook een LinkedIn-profiel bezitten. Helaas is het op LinekdIn niet mogelijk om jouw connecties te filteren op degene die voldoen aan jouw ideale klant profiel.
Daarom is mijn tip: voeg de persoonlijke LinkedIn-URL van jouw prospect toe in je CRM systeem!
Waarom zou je dit doen? Dat leg ik je in dit blog uit.
Wat levert deze ‘extra’ handeling jou op?
Degenen die je niet via een mailing kunt bereiken, kun je nu eenvoudig en snel via LinkedIn bereiken. Hoe werkt het?
Stel: je organiseert een webinar of evenement en je wil al jouw prospects uitnodigen (meer dan 100 mensen). Je verstuurt in eerste instantie een mailing naar al je contacten. Met deze actie bereik je waarschijnlijk 30-40% van je prospects. Dit is ook wel de gemiddelde open-rate.
Maar, nu heb je 60% van je prospects nog niet bereikt. Je kunt hen uiteraard nog een mailing sturen of hen allemaal nabellen. Het effect is waarschijnlijk beperkt en dit is zeer tijdrovend.
Stel je voor dat je vanuit het CRM systeem heel eenvoudig een export kan maken van alle prospects die de mailing niet hebben geopend? Je hebt nu de mogelijkheid om hen via LinkedIn een uitnodiging te sturen (eventueel geautomatiseerd). Op deze manier kun je snel en doelgericht het resultaat van je inspanning verhogen met als uiteindelijk effect: een goed bezocht webinar of evenement.
Wat als je geen goed CRM hebt?
In dat geval raad ik je aan om eerst een export van al je Linkedin-connecties te maken en daarna één voor één deze connecties te segmenteren.
En tja, als je 2000 connecties hebt, ben je daar wel even zoet mee. Oftewel, weer een reden om eindelijk aan de slag te gaan met een goed, handig en gratis CRM!
Waar kan je iemand zijn persoonlijke LinkedIn-URL vinden?
De persoonlijke LinkedIn-url van je prospect vind je door zijn/haar profiel te openen en dan de link in de adresbalk te selecteren.
Mijn persoonlijke Linkedin-URL: https://www.linkedin.com/in/stevenhensen/
Nadat je de URL hebt gekopieerd, voeg je deze toe aan je CRM!