Leadlijsten in Sales Navigator
De manier om up-to-date te blijven over je klanten & prospects!
De manier om up-to-date te blijven over je klanten & prospects!
LinkedIn Sales Navigator, heb je dat nou echt nodig?
Lang heb ik getwijfeld en eerlijk gezegd voor mij is het meer een luxe dan een noodzaak. Ik gebruik het zelf voornamelijk om voor mijzelf of om voor mijn klanten om prospectlijsten te maken. Meestal adviseer ik mijn klanten om zelf geen licentie af te nemen, maar gebruik te maken van mijn suite. Ik kan uiteindelijke deze prospectlijsten van Sales Navigator exporteren naar Excel waarna we onze vervolg stappen kunnen zetten. Bijvoorbeeld het starten van een Sales Sequence.
Voor business managers die verantwoordelijk zijn voor een bepaalde set aan klanten en prospects is Sales Navigator wel een erg handige tool. Waarom? Dat ga ik jou in dit artikel uitleggen!
Blijf up-to-date met leadlijsten in Sales Navigator
LinkedIn Sales Navigator biedt de gebruiker de mogelijkheid om leadlijsten aan te maken. Een leadlijst is niets anders dan een lijst met een bepaalde groep personen. Denk hierbij aan je klanten, prospects of je collega’s.
Doordat je iemand toevoegt in een leadlijst, ontvang je automatisch updates indien iemand binnen deze lijst een activiteit uitvoert op zijn LinkedIn profiel. Denk hierbij aan:
Al deze updates zie je overzichtelijk in een ‘activiteiten-overzicht’ op het moment dat je Sales Navigator opent.
Werken met Leadlijsten: wat levert het je op?
1.In één overzicht de laatste updates van je prospects en van de bedrijven waar ze werken.
2.Je kunt inspelen op deze updates door het bericht te liken, te voorzien van een commentaar of te delen binnen je eigen netwerk (dit vergroot je zichtbaarheid bij de prospect à Top-of-Mind). Dit helpt in je radar-marketing inpak.
3.Je kunt n.a.v. de update die je hebt gelezen contact op nemen met deze persoon. Zo creëer je voor jezelf een goede reden om nogmaals contact op te nemen.
4.Je krijgt direct meldingen op het moment dat iemand een nieuwe baan krijgt. Dit geeft je de kans om even naar zijn/haar opvolger te vragen. En uiteraard kan je nagaan of haar nieuwe werkgever ook interessant voor jou kan zijn.
Door te werken met een Sales Sequence breng je structuur aan. En deze structuur kan je uitwerken in een week-maand-jaarplanning.
Week 1: 10 e-mails versturen
Week 2: 10 e-mails versturen – 10 reminder e-mails versturen
Week 3: 10 e-mails versturen – 10 reminder e-mails versturen – 10 prospects nabellen
En zo kan je de planning uitwerken tot een jaarplanning.
Hoe haal je het maximale je LinkedIn?
Hoe maak je een leadlijst in LinkedIn?
Het is enorm eenvoudig om een leadlijst in LinkedIn te maken. Bekijk onderstaande video en ga direct aan de slag met je eerste leadlijst.
Lees hier meer over de mogelijkheden van LinkedIn