Radar Marketing
Hoe kom en blijf je in beeld bij je prospects?
In één keer raak! Je ontmoet iemand op een beurs of je belt iemand en net op dat moment zit deze prospect echt op jouw product of dienst te wachten. Dat klinkt toch super? Dat is het ook, maar wel een kans van nagenoeg 0% dat dit ook daadwerkelijk gebeurd.
Wat je wel hebt bereikt is dat je even in beeld bent gekomen bij deze prospect. De kans is wel zeer groot dat deze prospect je na een paar uur weer vergeten is. Hoe kan jij ervoor zorgen dat je in beeld blijft, zodat de kans heel groot is dat er contact met jou wordt opgenomen als er wel behoefte is?
Radar Marketing is een methode dat je hiervoor goed kan gebruiken.
Radar Marketing is een manier om continu in beeld te blijven bij je ideale klant? Je zet verschillende kanalen in waardoor je regelmatig in beeld komt. Kanalen en middelen die je kunt inzetten zijn bijvoorbeeld: LinkedIn, Mailings, Beurs deelnames of het organiseren van kennissessies . Een eenvoudige start is het actief gebruiken van LinkedIn. Toch zit de kracht hem in de combinatie van Online en Offline kanalen.
Wat je natuurlijk wilt is in beeld/op de radar komen bij je ideale klant. Je voert verschillende acties uit, gebruikt diverse kanalen (bellen/mailings/LinkedIn) en uiteindelijk lukt het je om in beeld te komen. Je gaat het gesprek aan en in sommige gevallen ontstaat er een samenwerking. Helaas, in de meeste gevallen leidt een eerste kennismaking niet tot een samenwerking. Een reden kan zijn dat er geen behoefte was aan verandering (lees hier meer over de behoefte aan verandering) Wat doe jij als je een Nee te horen krijgt?
Veel verkopers nemen dit verlies en gaan door naar de volgende prospect. Eeuwig zonde! Waarschijnlijk was de prospect op dit moment niet toe aan je product/dienst, maar misschien over 6 maanden wel.
Radar Marketing helpt je om een structuur op te zetten om in beeld te blijven bij deze prospect. Met als uiteindelijk doel dat deze prospect met jou contact opneemt als hij/zij er klaar voor is. Klinkt goed toch?