Zo breng je focus aan in je leadgeneratie proces!
Leadgeneratie in drie stappen: 1. Richten – 2. Inrichten – 3. Verrichten
Leadgeneratie in drie stappen: 1. Richten – 2. Inrichten – 3. Verrichten
Een succesvol bedrijf besteedt structureel tijd aan het generen van leads. Maar voordat je daadwerkelijk aan de slag kunt, zal je eerst stil moeten staan bij de volgende twee fases van het leadgeneratieproces: 1. Richten en 2. Inrichten. Daarna kan je pas aan de slag met de derde stap: verrichten.
Voordat je aan de slag kunt met een gerichte leadgeneratie aanpak zul je eerst goed na moeten denken over de volgende punten:
Als je bovenstaande vragen hebt beantwoord kun je pas gericht te werk gaan in je leadgeneratieproces en kan je aan de slag met Fase 2: Inrichten.
Tijdens de leadgeneratie workshop staat we stil bij Fase 1: Inrichten. Meer informatie over deze workshop kan je vinden op deze pagina.
Nadat je fase 1 hebt afgerond, is het noodzaak om een proces in te gaan richten dat bij gaat dragen aan het behalen van je doelstelling. Afhankelijk van het idee dat je hebt bedacht ga je bepaalde werkzaamheden uitzetten. Enkele werkzaamheden waar je aan kan denken zijn:
Allemaal hele belangrijke zaken die duidelijk moeten zijn voordat je daadwerkelijk aan de slag kunt het benaderen van je ideale klant.
De doelstelling is duidelijk. Nadat de focus in je leadproces is aangebracht en de juiste middelen zijn ingericht, kan je daadwerkelijk aan de slag met het benaderen van je ideale klant. Tijd voor actie!
Omdat je verschillende middelen en tools heb ingericht, kun je eenvoudig het resultaat van je inspanningen meten. Merk je dat een bepaalde actie beter loopt dan een andere, dan kan je snel schakelen. Het blijft een proces van proberen, meten en continu verbeteren, maar als je de drie beschreven stappen volgt, is succes gegarandeerd.
Meld je dan aan voor de leadgeneratie workshop!