Naast het feit dat jij als MKB-ondernemer graag met nieuwe klanten in contact komt, is het natuurlijk ook belangrijk om nieuwe collega’s aan te trekken. Veel ondernemers kiezen ervoor om hun recruitment activiteiten uit te besteden aan een recruitment-bureau.
Maar waarom bouw je niet een eigen recruitment structuur op?
78% van de werkzoekende start zijn zoektocht naar een nieuwe baan online
Niet alleen de zoektocht naar een nieuwe product of dienst start tegenwoordig bijna altijd online. Bij een zoektocht naar een nieuwe baan is dit exact hetzelfde!
Maar hoe goed ben jij online vertegenwoordigd op dit moment?
Kan jij de onderstaande vragen met een ‘ja’ beantwoorden?
Wat heb je minimaal nodig om zelf je recruitment te doen?
Aansprekende website
Aangezien 78% van je mogelijke nieuwe collega’s online onderzoek gaat doen naar de vacature en je bedrijf kan je er niet om heen om een aansprekende website te hebben. De eerste indruk is cruciaal!
Goed LinkedIn profiel
Zorg ervoor dat je bedrijf een goede LinkedIn bedrijfspagina heeft die up-to-date is en goed laat zien wie jullie zijn en wat jullie doen. Vergeet daarbij ook je eigen LinkedIn profiel. Grote kans dat deze door je toekomstige collega ook wordt bekeken tijdens zijn oriëntatie.
CRM: Een database met al je kandidaten
Nadat je de eerste recruitment actie’s hebt uitgezet, zal je merken dat de eerste kandidaten zich bij je melden. De gegevens van deze kandidaat wil je natuurlijk opslaan in een database. Je gespreksverslagen en de gemaakte afspraken zullen ook moeten worden opgeslagen. Een CRM bied hiervoor de perfect uitkomst.
Wij kunnen jou helpen bij het opzetten van je gehele eigen recruitmentproces vanaf €1750.
Dit pakken wij als volgt aan:
- Inspiratiesessie op locatie
- Doelstellingen bepalen
- Werken-bij Website creatie
- Websiteteksten schrijven
- LinkedIn profielen aanpassen
- CRM-inrichten
Optioneel helpen wij jou ook met:
- Kandidaten benaderen
- Online vindbaarheid verbeteren (SEO)
- Advertenties plaatsen (Google/LinkedIn/Facebook)