Een belangrijk onderdeel om ervoor te zorgen dat je succesvol gaat zijn met Inbound Sales is het kiezen van de juiste middelen en kanalen.
Bij middelen (ook wel offers genoemd) kun je denken aan:
- Whitepapers
- Blogs
- Gratis Webinars
- Gratis Demo
- Uitnodiging voor een gratis kennissessies
Deze middelen kan je onder de aandacht brengen via diverse kanalen. Veel gebruikte kanalen zijn:
- Mailings
- Advertenties (SEA)
- ‘Cold’ Calling
- Beurzen
- Kennissessies
Per case kan het middel en het kanaal dat je gaat inzetten verschillen. Afhankelijk van de capaciteit en het budget dat je tot je beschikking hebt.
De kracht van een goede Inbound Sales campagne zit hem volgens ons in het gebruik van verschillende middelen en kanalen in één campagne. Dit vergroot de kans dat je in beeld komt en blijft bij je ideale klant. Om dit voor elkaar te krijgen kan je ook het principe van Radar Marketing toepassen.
Als je gebruik maakt van Hubspot dan moet je ook zeker eens kijken naar de mogelijkheden van sequences kijken.
Lees hieronder door om meer te weten te komen over sequences in je Inbound Sales campagne.
Wat is een sales sequence?
Een Sequence is een opvolging van acties die je uitvoert om in contact te komen met je ideale klant. Een voorbeeld van een Sequence kan zijn:
- LinkedIn verzoek om te connecten met een persoonlijke boodschap.
- LinkedIn berichtje nadat je bent geconnect met een link naar een blog
- Email met een uitnodiging voor een seminar
- Reminder voor het Seminar
- Een telefoontje om te vragen of er interesse is voor het Seminar
- Email met daarin een Gratis Quickscan
- Email waarin je de verbinding verbreekt: Break-up email
Het 1x benaderen van een prospect in kansloos. De kans dat je in één keer iemand te pakken krijgt, die je product wil kopen is minimaal. Stop daarom niet naar één keer. De aanhouder wint. En houdt in je achterhoofd dat je niet iedereen kan helpen. Om iemand te helpen, moeten ze wel open staan voor hulp.
Hubspot is een tool waarin je sequences kan inrichten en kan automatiseren. Meer hierover lees je op deze pagina.
Voorbeeld van een Sales Sequence
Hier zie je een voorbeeld van een sales sequence die is opgezet zonder gebruik te maken van Hubspot. Dit is een gestructureerde aanpak om vooraf gedefinieerde prospects te benaderen.
De resultaten waren erg positief en op deze manier zijn er verschillende nieuwe contacten opgedaan. Deze contacent hebben we in een vervolgstap uiteindelijk uitgenodigd voor een seminar op het kantoor van deze klant. Hierna zijn de eerste afspraken gemaakt en de eerste samenwerking is in tussen opgestart (maart 2020).
Lees hier meer over Inbound Sales
Mocht je eens met mij willen sparren over ‘slimmere’ manieren om in contact te komen met je prospect, dan kan dat natuurlijk altijd.
Bel, email of blok via mijn meetinglink direct tijd in mijn agenda waarop ik je kan bellen.