Veel MKB-ondernemers laten nog kansen liggen op extra groei en dat vind ik zonde. Vandaar dat ik besloten heb om met enige regelmaat een Tip-in met je te delen. Een Tip-in is een scoringstechniek, waarbij na een voorzet met één keer raken wordt geprobeerd te scoren. Zie mijn Tip-in dus als een voorzet die de kans moet vergroten dat jij als ondernemer het juiste gaat doen om te scoren.
Waarom is het aanbrengen van focus zo belangrijk? Omdat we tegenwoordig zoveel informatie op ons krijgen afgevuurd, is het lastig om daarin onderscheidend te zijn. Als je dan ook nog met een standaard flyer of brochure komt aanzetten, ga je het verschil echt niet maken!
Ik hoor vaak het volgende: ‘We hebben al van alles geprobeerd, maar niets werkt bij ons, dus we zijn er maar mee gestopt.’ Zonde!
Want, als ik kijk naar de acties die zijn uitgezet ontbreekt het bijna altijd aan één element: focus. Er is geen specifieke doelgroep gekozen. De boodschap is te algemeen en spreekt de ontvanger dus niet aan. Denk vooraf dus goed na over welk type bedrijf je gaat benaderen en wie je wilt aanspreken binnen dat bedrijf. Deel vervolgens een waardevolle boodschap. Dus geen algemene flyer of brochure meer!
Wil jij maandelijkse een Sales- of Marketing tip in je Inbox ontvangen?
Vul dan dit formulier in en ik zorg dat jij deze voortaan direct krijgt toegestuurd!