Hoe groot is de kans dat je vandaag iemand spreekt die per direct je product/dienst nodig heeft? Klein toch?
Start small and grow big
Dus open je LinkedIn en begin.
- Laat mensen weten dat je er bent.
- Laat je connecties weten wie je bent en wat je specialiteiten zijn.
- Laat ze weten hoe jij ze kan helpen.
- En vooral: houd je connecties goed in de gaten.
Wij weten zeker dat Social selling ook voor jou werk!
Welke Social media kan jij inzetten?
Vanuit Spits: Sales & Marketing helpen alleen B2B-organisaties. Vandaar dat wij het volgende onderscheid adviseren in het gebruik van je social media.
Begin altijd met LinkedIn. LinkedIn is niet voor niets het ‘Grootste zakelijke netwerk ter wereld’. Connect met iedereen die je spreekt en deel relevante content, like andermans berichten en geef commentaar op relevante berichten.
Instagram kan je goed inzetten om je bedrijf te presenteren aan de buiten wereld. Deel leuke foto’s van bedrijfsevenementen, gezamenlijke lunches of nieuwe collega’s.
Dan heb je natuurlijk nog Facebook. Deze zou ik vooral inzetten zoals je Instagram gebruikt. Facebook is erg geschikt om medewerkers met elkaar te laten connecten en ‘privé’ zaken te delen.