Breng je ideale klant in kaart
Om een goede Inbound Sales proces op te starten is het belangrijk dat je de focus op de juiste prospects richt. Het gaat er niet om dat je zoveel mogelijk mensen benadert of bereikt. Nee, in tegendeel zelfs. Je gaat pro-actief klanten benaderen die echt goed bij je passen. Wij noemen dit ook wel de Ideale klant (Ideal Buyer Profile). De Ideale Buyer Profile is anders dan de Buyer Persona (Ideale contactpersoon).
Als wij het hebben over de Ideale klant dan hebben we het over een type bedrijf. Hebben wij het over onze ideale contactpersoon (Buyer Persona) dan hebben we het over een persoon die werkt bij de ideale klant.
In onderstaande video geeft Steven meer uitleg over het in kaart brengen van je Ideale klant.
Bekijk hier andere video’s over Inbound Sales
Lees hier meer over Inbound Sales
Mocht je eens met mij willen sparren over ‘slimmere’ manieren om in contact te komen met je prospect, dan kan dat natuurlijk altijd.
Bel, email of blok via mijn meetinglink direct tijd in mijn agenda waarop ik je kan bellen.